SITE MAP
14/11/2019

Výlet Orlické hory

pondělí 21.srpna 2006

Stačí si jen zavolat nebo poslat e-mail a je to ! Přesně tak jsme to udělaly my dvě. Na vysvětlenou - já, Jitka Holubářová, s předsedkyní Evou Buzkovou. Podnikly jsme dvoudenní výlet na chalupu do Bartošovic v Orlických horách.

Nekoř

Domluvily jsme se navštívit naši další členku pardubického klubu Janu Ferklovou, která celé léto tráví ve svém letním sídle v malebné vesničce Nekoř v Orlických horách. Perfektní přivítání, pohoštění - no prostě Jana byla skvělá. A o to jde, vytvořit atmosféru, příjemné posezení u krbu, probrat všechny novinky týkající se našeho léčení lupénky, samozřejmě i rodinné starosti a radosti. Jana nás provedla svým sídlem a ukázala zahradu, na které pěstuje zeleninu. To bychom nebyly ženský, kdybychom si neřekly i nějaký ten recept. Jana totiž napekla moc dobré buchty, no a my chtěly s Evou recept.

A tak tady je:

NEVĚSTIN ZÁVOJ
400g hladké mouky
100g moučkového cukru
250g másla
1x vanilkový puding
6ks žloutků
1/2 prášku do pečiva

Všechny ingredience smíchat a péct asi 10 minut.

Pak:
300g i méně rybízu
200g cukru krupice
6ks bílků na sníh

Bílky ušleháme na tuhý sníh, přidáme cukr a rybíz.
Hmotu nalejeme na upečený moučník, a ještě 10 min. pečeme.

Opravdu výborný moučník. Mňam!!!!!!!!!

Ani se nám od Jany nechtělo, ale v plánu byly Bartošovice. Dostaly jsme zeleninovou výslužku, rozloučily se a pokračovaly v cestě.

Pašerácká stezka

Jela jsem s Evou přes Pastvinskou přehradu a ukázala jí malou chatičku svých rodičů. Směr Klášterec nad Orlicí, Zaječiny a konečně přijíždíme do Bartošovic. Chalupa zvenčí nic moc, ale uvnitř kachlová kamna, která jsme hned roztopily. Eva si prohlédla všechny obytné prostory. Přálo nám počasí, a proto jsme s Evou vyrazily na procházku po Bartošovicích. Krásná příroda, výhled do okolí. Společně jsme si prošly celou vesnici až k hotelu Zemská brána. Samozřejmě jsme si nenechaly ujít ani houbařskou vášeň. Všechny houby našla Eva, prolézala roštím, ze kterého se jen ozývalo – jé tady je a tady je pravák ! Večer Eva připravila výborný zeleninový salát a já brambory a pečené kuřátko. Pak jsme hrály karty, u kterých jsme se nasmály. Příjemně vytopeno a do hajan. Druhý den ráno dobrá snídaně, kafíčko a opět do lesa na houby. Fakticky rostou, ale při krajích. Po houbaření oběd a odjezd zpět domů.

S Evou jsme prožily krásné dva dny a myslím si, že bychom se občas měli všichni takhle nezávazně sejít. Byl to prima výlet !